Основні показання до протезування слуху у дітей різної вікової категорії

Використовуючи слухові протези, дитина зобов'язана сприймати навколишні звуки з такою ж точністю, що і люди, які не мають проблем з органами слуху. Дуже важливо звернути увагу на сприйняття динаміки, варто враховувати кожен децибел, який можна почути. Цей момент відіграє важливу роль, оскільки сучасні пристрої для поліпшення слуху найчастіше піддаються регулюванню з збільшеним коефіцієнтом компресії, при цьому мають більш низький поріг. Як наслідок, дитина не в змозі сприймати різницю в гучності. Однак, через обмеженість динаміки, часом не представляється можливим відмова від компресії. Виходом в такій ситуації могло б послужити розташування порогу компресії до початку сприйняття звуків. Це могло б допомогти при використанні більш низького коефіцієнта компресії. Однак, при таких обставинах, мовний діапазон буде стислим, при цьому розбіжність в гучності залишиться колишнім.

Важлива компресія і якщо вона необхідна, яким повинен бути коефіцієнт і де повинен розташовуватися її порог, залежить від індивідуального відчуття людини. У цьому разі неможлива об'єктивна оцінка для будь-яких показань.

Дошкільний заклад

Фахівцям з протезування слуху досить нечасто доводиться визначати погіршення роботи органів слуху в дошкільному віці дитини; найчастіше діти потрапляють до них на прийом з уже виявленими порушеннями слуху. При цьому фахівцеві надаються виписки з амбулаторної карти дитини, а також результати проведених обстежень.

Тестування слуху у дітей

Діти дошкільного віку, як правило, сприймають нові знання граючи, тому чекати їх дисциплінованості не слід. Враховуючи ці особливості, варто проводити тестування слуху саме в ігровій формі. Фахівець з протезування повинен обзавестися величезним арсеналом тестів для перевірки якості слуху, звернених в ігрові форми. Дітей потрібно хвалити за правильні результати, навіть якщо це здається дріб'язковим. Для дитини молодшого віку варто зупинити вибір на більш спрощеному варіанті слухового тестування. Для початку, проводячи тестування слуху у дитини 3-х років, слід вибирати необмежене звукове поле, оскільки в такому віці у дітей немає звички носити навушники. Однак, по мірі просування тестування, необхідно спробувати запропонувати малюкові навушники.

Тестування пристроїв для поліпшення слуху

У разі тестування СА, варто робити те ж, що і в клініці. Відрегулюйте 3 різних апарати і надайте дитині можливість кожен з них трохи випробувати; найбільш оптимальним рішенням буде використання одного СА протягом доби. Кожну пару СА слід піддати випробуванню в необмеженому звуковому полі, а також необхідно провести тест на сприйняття мови. З'ясуйте у батьків, з яким апаратом їм легше справлятися і які їхні враження від кожного з них.

Оскільки, в силу свого віку, дитина не в змозі самостійно зробити вибір, його повинні зробити саме ви, через те, що для батьків це дуже складне завдання. Ви маєте право отримати поради фахівців в галузі педагогіки і медицини, оскільки батьки, вибираючи найбільш підходящий СА для своєї дитини, спираються на свою інтуїцію.

Майбутні відвідування

Придбаний СА зобов'язаний вміщувати в собі безліч різних функцій. Тому що при первинній настройці пристрою Ви спираєтесь на загальні правила, а з часом Ви зможете з'ясувати особисту думку пацієнта щодо регулювання апарату.

У кращому випадку дитина може відвідувати 1 раз у 4 тижні. Таким чином, вона звикне з тим, що їй потрібні слухові тести, і вона буде більш лояльною щодо проведених вимірювань. Ваше завдання в найкоротші терміни скласти аудіограму на різних частотах до 10 децибел і отримати відомості про сприйнятті мови при гучності 65 децибел в необмеженому звуковому просторі, із застосуванням слухових апаратів, а також при їх відсутності (з урахуванням можливості проведення таких вимірювань).

Отримавши всі необхідні дані, Ви отримаєте можливість за допомогою спеціально призначених для дітей засобів первинного регулювання, оптимально налаштувати пристрій для поліпшення слуху.

В такому віці доцільно відрегулювати для малюка 2 програми прослуховування, посилаючись на той факт, що в дошкільному закладі більш галаслива обстановка, ніж удома. Першу програму варто відрегулювати з урахуванням безлічі сторонніх звуків, при яких дитина зможе чітко сприймати мовлення. Під час регулювання наступної програми варто виділити розширений динамічний діапазон. Це дозволить малюкові зрозуміти відмінність тихих і гучних звуків, не відволікаючись на сторонній шум. Щоб батькам не доводилося перемикати програми між собою безпосередньо на пристрої, було б непогано дати їм пульт ДУ.

Вушний вкладиш

З урахуванням фізіологічних особливостей, підбір довжини вушного вкладиша є величезною проблемою в ранньому віці. Довжина канального кінчика залежить від ступеня зниження слуху. Доцільно віддати перевагу вкладишу, який виготовлений з більш м'яких матеріалів. Найчастіше, в таких ситуаціях зупиняються на виготовленні чаші. Вушні раковини у дітей дуже малі, тому кільце може швидко вийти з ладу і навіть виготовити його досить складно, однак, його наявність сприяє кращому провітрюванню вушної раковини. У процесі роботи з дітьми дошкільного віку, варто бути готовим до того, що, можливо, Вам доведеться міняти вкладиш раз в 3 місяці, тому що в цьому віці діти ростуть швидко. Природно, не варто забувати про вибір кольору вкладиша, для його кращого сприйняття.

Зняття зліпка

Вушну раковину малюка відтягують назад, для того, щоб мати можливість провести огляд слухового проходу. Робити отоскопію треба з точністю і наявністю досвіду. Зліпок не повинен бути занадто довгим, він повинен бути достатнім. Краще робити зліпки у малюка, володіючи великим досвідом в даній області.

Проходячи процедуру зняття зліпка, дитина може боятися болю, оскільки не знає, чого їй чекати від такої маніпуляції. Діти спираються на колишній досвід процедур, які проводилися з їх вухами, тому заздалегідь готуються до болючих відчуттів. Не слід обіцяти дитині, що вона не відчує болю, бо така обіцянка може викликати передчасну паніку у малюка. Логічніше зробити трохи інакше: розповісти дитині, що Ви збираєтеся робити, для чого це потрібно, познайомити її з приладами, які будете використовувати для цієї маніпуляції, дати їх помацати. У випадку, коли пацієнт все ж дуже боїться болю, можна показати йому, як буде проходити процедура на його батьках.

Поясніть малюкові, що він буде відчувати дотики, схожі на лоскіт, під час маніпуляцій з його вухом. В процесі такої маніпуляції потрібно максимально відволікти дитину від думок про біль, а також посприяти її посидючості, оскільки матеріалу для зліпку необхідно декілька хвилин для того, щоб затвердіти. Також важливо зайняти руки дитини, щоб вона не доторкалася до вуха. Для цього підійде будь-яка цікава іграшка.

Аксесуари

Більшість дітей не в змозі стежити за станом свого слухового апарату, вони можуть не помітити навіть того, що в ньому сіла батарейка. Це завдання лягає на плечі батьків. Вони повинні регулярно перевіряти, в якому стані знаходиться пристрій. Та ж відповідальність покладається і на вихователя дитячого садка. У нього повинен бути запас батарейок для їх заміни у разі необхідності. Більшість нових СА мають функцію попередження про розряджену батарею. Такі апарати дозволяють дитині, у разі сигналу, звернутися за допомогою до дорослих. Однак, навіть з таким апаратом, дитина може проігнорувати сигнал, просто загравшись або не розуміючи його значення. Для того щоб вчасно усувати проблему з батарейками, і вдома, і в дошкільному закладі повинен бути спеціальний тестер для акумулятора. Само собою, кожен день необхідно використовувати спеціальний набір для просушування СА, а також чищення вкладишів для вух.

Джерело: https://bettertone.com.ua.